مقالات

فرق ارتوپدی و فیزیوتراپی چیست؟

یزیوتراپی با استفاده از روشها و تکنیکهای خاص خود معمولاً بعد از جراحی برای کمک به بهبودی و افزایش دامنه حرکتی به کار گرفته میشود. دیسککتومی قدامی گردن یا جراحی از جلو: این تکنیک از دیگر روشها رایجتر بوده و برای درمان فتق دیسک گردن استفاده میشود. این فشار باعث درد و التهاب زیاد در ناحیه آسیبدیده میشود و اگر فتق دیسک بدون تشخیص بهموقع پیشروی کند میتواند حتی باعث آسیبهای عصبی دائمی مانند فلج اندام شود. بیشتر بخوانید: آرتروز در بارداری چه علائمی دارد؟ بسیاری از متخصصین ارتوپد در زمینه خاصی مثل پا، مچ، زانو، شانه، کمر، گردن و ستون فقرات یا پزشکی ورزشی تخصص دارند، پس متخصص ارتوپدی را انتخاب کتید که در زمینه مشکل خاص شما تخصص دارد. پزشک با استفاده از ایجاد یک سری تغییرات در رژیم غذایی، تجویز داروها، فیزیوتراپی و در صورت لزوم با استفاده از روش جراحی برای درمان درد نواحی گردن و یا دست راست شما استفاده میکند. برای مثال اگر در اصفهان هستید یک متخصص ارتوپد در اصفهان می تواند به شما کمک کند. بیماری های استخوانی و مفصلی از شایعترین انواع بیماری های می باشند که حتی در جوانان و ورزشکاران نیز می تواند بروز کند. آیا در مورد همه روش های جراحی تخصص دارد و با وسایل جراحی آشنا است؟

 

پد فیزیوتراپی خانگی

آیا تزریق گاز اوزون برای دیسک کمر موثر است؟ همچنین کاهش میزان فعالیت های سنگین و عدم وارد کردن فشار زیاد به ستون مهره های کمر نیز پیشنهاد می شود. رژیم غذایی سالم: استفاده از یک رژیم غذایی سالم برای هر فردی الزامی است و تغییر در رژیم غذایی می تواند به افراد مبتلا به آرتروز نیز کمک کند. از جمله نشانه های آرتروز کمر می توان به درد کمری و تشدید آن در هنگام راه رفتن اشاره کرد، که در صورت تشخیص و عدم درمان به موقع ممکن است عوارض خطرناک آرتروز کمر که شامل: دردهای شدید غیرقابل تحمل، تنگی کانال نخاعی، بی حسی پاها، بی اختیاری ادرار، اختلالات جنسی، تغییر اجابت مزاج و در موارد شدید احتمال فلج شدن فرد وجود دارد که نیاز به درمان های سخت مانند عمل جراحی پیدا می کند. همچنین پزشک به تاثیرات احتمالی و تاثیرات متقابل آن دارو با سایر داروها و ویتامین ها نیز توجه می کند، برای مثال داروهای مسکنی مانند استامینوفن، عوارض جانبی بسیار کمی دارند و می تواند در کاهش درد موثر باشد اما این دارو هیچ تاثیری در کاهش التهاب ندارد. این یک جراحی اورژانسی است.

این جراح در طول سال چند عمل جراحی انجام می دهد؟ درمان اولیه مانع از تشدید یک مشکل می شود. جواب این سوالات شما را به سمت متخصص ارتوپدی سوق می دهد که به خوبی می تواند مشکل خاص شما را برطرف کند. این مشکلات شامل کشیدگی عضلات، کشیدگی رباطها، اسپاسم عضلانی و … فیزیوتراپی میتواند شامل موارد زیر شود. شکستگی مهرههای گردن میتواند سبب آسیبدیدگی طناب نخاعی در قسمت گردن و ایجاد اختلال در ارتباط سیستم عصبی مرکزی بین مغز و بدن شود. ورزشهای قوز گردن و تقویت این قسمت میتواند به بیمار کمک کند تا توانایی حرکت از دسترفتهی خود را باز یابد یا دامنهی حرکتی محدود شدهی او بهبود یابد. تقریبا نیمی از نوزادان مبتلا به پاچنبری این مشکل را در هر دو پا دارند. این روش تکانههای عصبی را زمانی که مقدار کمی جریان الکتریکی به منظور تشخیص اعصاب آسیب دیده در ناحیه مورد نظر اعمال میشود، اندازهگیری میکند. این جراح در طول سال چند عمل جراحی انجام می دهد؟ سالی هم چند نفر بیشتر پذیرش نمیشه کل کشور. !

چه عواملی احتمال کمردرد را منوال تراپی حنجره بیشتر میکند؟ معمولاً کمردرد ناشی از قوس کمر با استراحت، مسکنها و فیزیوتراپی (PT) بهتر میشود. البته فشار جسمی و کمردرد و آرتروز دندانپزشکی رو هم باید مد نظر داشت! بنابراین در صورت مشاهده علائم آرتروز کمر سریعا به یک کلینیک تخصصی ارتوپدی مراجعه کنید تا با بررسی ها و عکسبرداری های لازم، وجود یا عدم وجود آرتروز تشخیص داده شود و سریعا درمان های لازم انجام گیرد. کلینیک تخصصی ارتوپدی دکتر میر کفش ها و کفی های مخصوص برای دیسک کمر را برای شما تهیه می کند. ما در مجموعه دکتر میر با همکاری مراکز تولید کننده کمربندهای اختصاصی آرتروز کمر، کمکی بزرگی در کنترل و پیشرفت آرتروز کمر می توانیم داشته باشیم. همچنین در مورد کنترل درد توصیه هایی توسط متخصص ارتوپد به شما عرضه می شود که شامل دارو و تزریق، توانبخشی و فیزیوتراپی است که در برگیرنده مدت زمان درمان و مراقبت های ارتوپدی مداوم است.

  
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *